Befejeződtek az útfelújítási munkálatok többek között a Váci utcában is. Az építkezés tervezésekor a képviselő-testület tagjai között szóba került, hogy rengeteg az autó az utcában, ez néha rendkívül erős forgalmat generál, és emellett sok a fiatal szülő is sok-sok kisgyerekkel.
A beszélgetések során felvetődött annak gondolata, hogy néhány forgalomtechnikai megoldással segíteni kellene az utca biztonságosabbá tételét.
Ezért például javasoltuk, hogy a Zrínyi utca Rákóczi út felőli oldalát egyirányúsítani lehetne oly módon, hogy a Hóman cukrászda mellett csak behajtani lehessen, míg a másik vége a Kossuth utca felé kétirányú maradna. Illetve javasoltuk a 30 km-es sebességkorlátozó tábla kihelyezését a Zrínyi és Váci utcákban.
Kiosztottunk egy kérdőívet, mert kíváncsiak voltunk a lakók véleményére. Úgy gondoltuk, hogy az itt lakók érzik igazán, tényleg szükség van-e ezekre a korlátozó intézkedésekre. A kiosztott 58 kérdőívből 36 érkezett vissza, ennyien gondolták úgy, hogy reagálnak az önkormányzat kérdésére és véleményt nyilvánítanak.
A beérkezett válaszok alapján 17-en gondolták úgy, hogy jó ötlet az egyirányúsítás, míg 19-en ellene szavaztak.
Többen javasolták azt, hogy inkább a cukrászda melletti parkolást kellene szabályozni, és az utcatorkolat két oldalán betartatni az öt méteren belüli parkolási tilalmat, amit a KRESZ amúgy is előír.
A 30 km-es sebességkorlátozás csaknem egyhangú végeredményt hozott. 31 igen és 4 nem szavazat érkezett (valaki nem jelezte, hogy mit szeretne).
Ehhez a felvetéshez is több javaslatot tettek a válaszadók. Például, hogy helyezzünk ki lakó-pihenő övezet táblát, ami egyébként komolyabb korlátozással járna, hiszen az ezzel a táblával jelzett területen maximum 20 km/h a megengedett legnagyobb sebesség. Volt, aki ennél is továbbmenne, és 5 km-es sebességkorlátozó táblát helyezne ki, míg jó néhányan javasolták mindezek mellett pár darab fekvőrendőr elhelyezését a kritikus szakaszokon.
Önkormányzatunk tudomásul veszi a Zrínyi és Váci utcák lakóinak véleményét, javaslatait, és a jövőben ezek és persze a törvényi és anyagi lehetőségek figyelembe vételével hoz intézkedéseket az érintett útszakaszok biztonságosabbá tételének érdekében.
Köszönjük mindenkinek, aki élt a válaszadás lehetőségével, és ezzel hozzájárult, hogy olyan döntéseket hozhassunk, amik a többség véleményét tükrözik.
Horváth Péter